Sizde RFM Ailesine katılmak istiyorsanız lütfen başvuru formunu doldurunuz.
Rfm Diyaliz Merkezi Anketleri
Sizlere daha iyi hizmet verebilmemiz için; Her türlü öneri, istek ve şikayetlerinizi bildirmenizi bekliyoruz.
Nöbetçi Eczaneler
Teknik Donanım
Fotoğraf Galerisi

 

                    

FAYDALI BİLGİLER

 

HASTA HAKLARI VE SORUMLULUKLARI

Sağlık hepimiz için en önemli değerdir. Varlığında anlayamadığımız kıymetini kaybedince anlar, hastalandığımızda sağlığımızın mutluluğumuzda ne kadar önemli bir payı olduğunu fark ederiz. Hasta olduğumuzda sadece fiziken değil, ruhen de farklılaşırız; kendimizi güvensiz, işe yaramaz hisseder, kimimiz hiç bir şey eskisi gibi olmayacak sanarak içine kapanır, kimimiz öfkeyle başkalarına saldırganlaşır, kimimiz de çocukça davranışlar geliştiririz. Geleceğimizden kaygılanır, kendimizi cezalandırılmış ve kısıtlanmış hisseder ve hayatın anlamsız olduğu düşüncesine kapılabiliriz. Bütün bu duygular tıpkı hastalıklar gibi, hekimler dâhil hepimizin başına gelebilir ve aslında normaldir. Hastalık, kişilere “hasta psikolojisi” dediğimiz, sağlığımıza yeniden kavuştuğumuzda kaybolacak olan ayrı bir yük yükler.

HASTA HAKLARININ AMAÇLARI

 Hastaların desteklenmesi ve toplumsal açıdan güçlendirilmesi,
Hastalara sağlık hizmetlerinden tam yararlanma konusunda yardım etmek,
Hasta-sağlık çalışanı ilişkilerini desteklemek ve geliştirmek,
Hasta eğitimini genel bir uygulama haline getirerek sağlık hizmeti etkinliğini artırmak,
Koruyucu tedbirlerin alınması hakkı,
Yararlanma hakkı,Bilgi hakkı ,Rıza (onay) hakkı,Özgür seçim hakkı,
Özel ve gizlilik hakkı,Hastaların vaktine saygı,Saygınlık görme,
Dini vecibeleri yerine getirme,Ziyaret ve refakatçi hakkı,
Kalite standartları hakkı,Güvenlik,Yenilik hakkı,
Gereksiz ağrı/acı ve sıkıntıdan sakınma hakkı,
Kişisel tedavi hakkı,Şikayet hakkı,Tazminat hakkı,
 

 

 

 


         geri dön